0
Twój koszyk jest pusty.

Drugi i trzeci rok życia


 

Drugi rok życia

 

  • Dziecko próbuje samodzielnie się rozbierać
  • Podskakuje
  • Próbuje jeździć na trójkołowym rowerku
  • Buduje wieżę z 6 klocków
  • Odkręca pokrywki
  • Buduje mostek z 3 klocków
  • Umieszcza prawidłowo klocki w otworach o zróżnicowanym kształcie
  • Umieszcza prawidłowo klocki w otworach o zróżnicowanej wielkości
  • Dobiera części obrazka do całości
  • Dobiera identyczne obrazki
  • Dobiera pary zabawek
  • Dobiera obrazek do przedmiotu
  • Spełnia polecenia (połóż, przynieś, podaj)
  • Zaczyna wchodzić w interakcje z rówieśnikami
  • Zaczyna pojmować odrębność własnej osoby
  • Łączy wyrazy (pojawiają się wypowiedzi dwuwyrazowe i początki fleksji)

 

2,5 roku

 

  • Dziecko sprawnie chodzi i biega
  • Posługuje się łyżką i kubkiem
  • Układa figury w konturach
  • Składa obrazki z połówek
  • Klasyfikuje klocki wg koloru, wielkości i kształtu
  • Rysuje po demonstracji linię pionową i poziomą
  • Powtarza melodie
  • Słucha tekstu pisanego (krótkie wierszyki)
  • Buduje zdania 2-3 elementowe, rozwija fleksję, zaczyna używać przyimków
  • Podejmuje zabawy tematyczne

 

Trzeci rok życia

 

  • Dziecko pewnie trzyma przedmioty w trakcie chodzenia
  • Jeździ na trójkołowym rowerku
  • Rzuca kopie i próbuje łapać piłkę
  • Samodzielnie wkłada i zdejmuje niektóre części garderoby
  • Posługuje się widelcem
  • Buduje wieżę z 8 elementów
  • Samodzielnie wykonuje podstawowo czynności higieniczne
  • Klasyfikuje klocki ze względu na kształt lub wielkość (bez względu na kolor)
  • Klasyfikuje przedmioty na obrazkach wg kryterium użycia
  • Naśladuje sekwencje
  • Rysuje po demonstracji krzyżyk i koło
  • Składa obrazek w całość rozcięty z trzech części
  • Słucha tekstu pisanego (krótki tekst prozą)
  • Przyswaja społeczne reguły językowe
  • Podejmuje zabawy tematyczne z rówieśnikami
  • Wskazuje wyraźne oznaki kształtowania się dominacji stronnej (lateralizacji)
  • Stały wzrost słownictwa